previous pauseresume next

آیین نامه داخلی و آشنایی با کتابخانه

بسمه تعالی

آیین نامه داخلی و آشنایی با کتابخانه

۱- مخزن کتابخانه به صورت قفسه باز (Open stock) اداره می گردد.

۲- امانت منابع کتابخانه مرکز براساس آئین نامه امانت دانشگاه و درمواردی نیز آئین نامه داخلی  انجام می شود.

۳- اشتراک اینترنت به صورت VPN می باشد.

۴- پرسنل جهت گرفتن اکانت VPN به واحد کامپیوتر مراجعه نمایند.

۵- عضویت اعضاء توسط کتابخانه بیمارستان صورت می پذیرد که پس از عضویت، شخص        می تواند از تمام کتابخانه­هایی که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند استفاده نماید مدارک توسط متقاضیان به مسئول کتابخانه بیمارستان داده می شود که شرایط ومدارک ذکر میشود.

۶- بخش اطلاع رسانی کتابخانه بیمارستان:

واحد اطلاع رسانی بیمارستان در بخش کتابخانه قرار دارد و با استفاده از سه رایانه به کاربران سرویس دهی می نماید. جستجوی منابع الکترونیکی (کتاب، ژورنال، فیلم، گایدلاینهاو...) مورد نیاز مراجعین از اینترنت و بانکهای اطلاعاتی پزشکی دانشگاه (که از معتبرترین ناشرین بین المللی تهیه شده) و سرویس دهی کتب الکترونیک از طریق این واحد می باشدکه درصورت نیازجستجو در پایگاههای مهم پزشکی بصورت فردی در کتابخانه بیمارستان به کاربران آموزش  داده  می شود.

 ۷- مجموعه کتابخانه شامل

 ۱۶۷۸ جلد کتاب لاتین، ۲۷۴۳ جلد کتاب فارسی، ۹۷ جلد پایان­نامه ( پایان نامه ها در نرم افزار جامع کتابخانه در حال دیجیتال سازی هستند) ،گزارش طرح تحقیقاتی و فایلهای pdf تعدادی از کتابها  و    CD می باشد.

 ۸- رده بندی منابع کتابخانه بیمارستان سیدالشهداء(ع):

تمام کتابهای با موضوع پزشکی کتابخانه­های علوم پزشکی اصفهان دارای رده­ بندی NLM       می باشند و کتابهای با موضوع غیر پزشکی دارای  رده بندی کنگره LC می باشد که از طرف کتابخانه مویدالاطباء به کتابها داده شده است.

 ۹- مخزن،  سالن مطالعه و سیستمهای کامپیوتری:

* مخزن کتابخانه و سالن مطالعه همه روزه به جز ایام تعطیل از شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷:۱۵ صبح الی ۱۴:۱۵بعدازظهر باز می باشد.

* درحال حاضر سایت کتابخانه سه سیستم کامپیوتری جهت مراجعین محترم می باشد که استفاده از این کامپیوترها تنها با هماهنگی مسئول کتابخانه امکان پذیراست و فقط جهت جستجوی منابع علمی و پژوهشی میباشد و هرگونه استفاده دیگری از آن ممنوع  است.

* لطفا پس از استفاده از سیستم کامپیوتردرصورتی که فایلی بر روی Desktop دانلود و یا کپی کرده اید و نیازی به آن ندارید آنرا حذف نمائید.

* به دلیل محدود بودن سیستم رایانه ای کتابخانه از استفاده به مدت طولانی از سیستم رایانه کتابخانه خودداری نمائید تا دیگر پرسنل نیز بتوانند استفاده کنند.

* پرینترکتابخانه فقط جهت پرینت مقاله و پژوهشهای علمی می باشد.

* درصورتی که تعداد پرینتهای شما زیاد باشد از پرینتر استفاده نشود.

* مراجعین موظف می باشند قبل از ورود به کتابخانه تلفن همراه خود را خاموش نموده و با کیف و وسایل شخصی وارد مخزن کتابخانه نشوند.

با توجه به زیر مجموعه بودن کتابخانه این مرکز در کتابخانه­های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان لذا ضمن در اختیار قرار دادن آئین نامه منابع کتابخانه­های دانشگاه علوم  پزشکی اصفهان، جهت آشنایی مراجعین محترم به قوانین و مقررات داخلی کتابخانه تخصصی خون و سرطان بیمارستان  حضرت سیدالشهداء (ع) آئین نامه داخلی امانت این کتابخانه تدوین و در اختیار استفاده کنندگان قرار میگیرد.

شرایط امانت:

* منابع کتابخانه با ارائه کارت شناسایی کارمندی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کارت دانشجویی توسط صاحب کارت امانت داده می شود.

*تبصره : تمام افرادی که از قبل دارای کارت عضویت کتابخانه مرکزی دانشگاه هستند باید کارت خود را به مسئول کتابخانه بیمارستان تحویل داده و شماره عضویت آنها به کد ملی تغییر یابد. و اعضاء پرسنل باید دارای کارت شناسایی بارکد دار باشند.

استفاده کنندگان منابع :

*اساتید هیأت علمی، دانشجویان پزشکی (فلوشیپها، رزیدنتها، اینترنها، اکسترنها، استیجرها)، پیراپزشکان، پرستاران، پرسنل مرکز، بیمار، همراه بیمار، محققین و پژوهشگران.

مراجعه به ( ماده ۱ تعداد و مدت امانت منابع ) در آیین نامه امانت و استفاده ازکتابخانه های دانشگاه

* خروج پایان نامه ها و طرحهای تحقیقاتی از کتابخانه ممنوع است و استفاده از این منابع تنها در جایگاه مربوطه امکان پذیر است. در ضمن امکان زیراکس از این منابع وجود ندارد.

*  مراجعین موظفند از خط کشیدن زیر نوشته ها و یا حاشیه­نویسی در کتابهای امانتی اکیدا خودداری نمایند.

 شرایط عضویت و تسویه حساب :

*پرسنل با توجه به رسمی، پیمانی، شبه پیمانی، طرحی و یا تبصره ۴ بودن باید مدارک خود را جهت عضویت به مسئول کتابخانه تحویل نمایند.

 مراجعه به( ماده ۱ ثبت نام و عضویت) و ( ماده ۲ گروههای امانت) و ( ماده ۳ تسویه حساب ) آیین نامه عضویت و تسویه حساب کتابخانه های دانشگاه

*تبصره ۱ : درصورتی که مراجعه کننده ای نیاز فوری به کتاب داشت می تواند با تکمیل فرم عضویت و ارائه کارت ملی خود از کتابها به صورت موقت و در محل کتابخانه استفاده نماید.

 شرایط مفقود شدن کتاب :

. مراجعه به ( ماده ۲ مقفود شدن یا آسیب رساندن به منابع) آیین نامه امانت و استفاده ازکتابخانه های دانشگاه

*تبصره۱ :  در مواردی امانت گیرنده میتواند با نظر و صلاحدید کتابدار کتابی که مورد استفاده کتابخانه باشد را تهیه کند.

شرایط تاخیر در امانت کتاب :

مراجعه به  (ماده ۳ دیرکرد و جریمه تاخیر در بازگشت منابع ) آیین نامه امانت و استفاده ازکتابخانه های دانشگاه

خدمات دیگرکتابخانه :

۱- لیست کتابهای تازه خریداری شده در  وب سایت کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی بیمارستان lib.mui.ac.ir/ssh/news بخش معرفی تازه ها   موجود می باشد.

۲- برگزاری نمایشگاه از کتابهای تازه خریداری شده و یا اهدایی به کتابخانه درطول سال انجام می شود.

۳- لیست کتابهای خریداری شده در تابلو مربوط به کتابخانه می باشد.

۴- کاربران و فراگیران محترم میتوانند جهت امور پژوهشی مربوط به جستجو در پایگاههای الکترونیکی پزشکی وآموزش منابع دیجیتال دانشگاه که در سایت کتابخانه دانشگاه (lib.mui.ac.ir) موجود است به کتابدار بیمارستان مراجعه نمایند.

۵- درصورت تمایل  می توانید ایمیل خود را به کتابدار کتابخانه بدهید تا لیست کتابهای جدید و زمان برگزاری نمایشگاه ها و آخرین تغییرات دستیابی به پایگاههای الکترونیکی پزشکی به شما اطلاع داده شود.

شماره داخلی کتابخانه :  ۲۰۱۱

ایمیل کتابخانه جهت درخواستهای پژوهشی و پیشنهادات شما  فراگیران وکاربران گرامی: hospital.omid@gmail.com

  کانال اطلاع رسانی کتابخانه بیمارستان حضرت سیدالشهداء(ع)

در پیام رسان گپ

@libsshnews

 

ارتباط باما

آدرس : اصفهان- دروازه شیراز -خیابان هزارجریب -دانشگاه علوم پزشکی اصفهان -معاونت تحقیقات وفناوری --تلفن: ۳۷۹۲۳۰۷۳- فاکس:۳۷۹۲۳۰۷۳

Isfahan University Of Medical Sciences , Isfahan, Iran

E-mail: centlib@lib.mui.ac.ir

 

کاربران آنلاین

هم‌اکنون ۰ کاربر آنلاین هستند.