سرکارخانم دکتر حقجوی جوانمرد
معاون محترم پژوهشی و فناوری
با سلام و احترام
ضمن عرض تبریک فرارسیدن سال جدید، بدینوسیله گزارش یکساله از فعالیت های کتابخانه دانشکده مدیریت در سال ۹۶ جهت اطلاع به حضورتان ارسال می گردد.
- برگزاری کارگاه های آموزشی
- برگزاری کارگاه های آشنایی با کتابخانه و نرم افزار آن و شیوه های جستجو برای دانشجویان ترم اول مقطع کارشناسی (۲ کارگاه ).
- برگزاری کارگاه راهکارهای افزایش کیفیت تولیدات علمی (انتخاب مجله مناسب و افزایش شاخص هرش) برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی.
- برگزاری کارگاه آشنایی با شیوه تدوین پایان نامه و آموزش استفاده از تمپلت برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی.
- برگزاری کارگاه های آشنایی با پایگاه های اطلاعاتی و روش های جستجو در آنها برای پژوهشگران، اعضای هیات علمی و دانشجویان(۱۶ کارگاه)
-. برگزاری کارگاه آشنایی با نحوه درخواست تهیه منابع اطلاعاتی مورد نیاز در کتابخانه دانشکده
- همکاری با گروه های آموزشی دانشکده
- همکاری با گروه کتابداری در واحد کارآموزی ۲ و ۳ (۱۵ نفر).
- همکاری با گروه کتابداری در تدریس واحد سیستم های اطلاعاتی پزشکی مقطع کارشناسی ارشد بهداشت، بیوشیمی، فن آوری اطلاعات وانگل شناسی (۱۲ جلسه)
- همکاری با گروه کتابداری در تدریس واحد نگارش پایان نامه مربوط به رشته دندانپزشکی(۷ جلسه)
- همکاری در برگزاری کلاس درس مربوط به رشته مدیریت (آموزش کوکران۳ جلسه).
- رشد مجموعه کتابخانه
- خرید ۳۶ عنوان کتاب لاتین
- خرید ۱۸۳ عنوان کتاب فارسی وافست،
- دانلود۳۳ عنوان کتاب الکترونیک
- بررسی کتب اهدایی و تصمیم گیری مبنی بر انتقال ۸۹ عنوان آن به مجموعه کتابخانه،
- ۲۹عنوان پایان نامه دانشجویی
- ۴۱ عنوان طرح تحقیقاتی.
- ارزیابی مجموعه کتابخانه
- وجین ۳۱۸ نسخه کتاب از مجموعه کتابخانه، دفتر ثبت و نرم افزار کتابخانه .
- بررسی و ساماندهی۶۹۲ نسخه لوح فشرده و انتخاب و آماده سازی ۲۷۶ عنوان آن جهت استفاده کاربران.
- صحافی ۳۰ نسخه منبع مستعمل.
- خدمات بخش های کتابخانه:
- امانت ۷۰۴۲ منبع و بازگشت ۶۹۶۸ منبع طبق گزارش گرفته شده از نرم افزار(لازم به ذکر است مواردی از امانت و بازگشت منابع به علت قطعی برق و یا اشکالات نرم افزار قابل ثبت به صورت الکترونیک نبوده است).
- امور مربوط به کاربران شامل تسویه حساب (۵۱ نفر)، عضویت( ۳ نفر) و ویرایش اطلاعات( ۱۰۲ نفر) در نرم افزار کتابخانه، معرفی به کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان(۷ مورد) و همکاری در طرح امانت بین کتابخانه ای (۱۰ مورد).
- تعیین اعتبار مجلات و بررسی پایگاه های ایندکس کننده آنها برای کاربران(۳۰ عنوان).
- جستجو و بازیابی مقاله برای کاربران (۴۳ مورد)
- ایجاد و ویرایش اطلاعات ۴ نوع پروفایل علمی از ۴۰ عضو هیات علمی دانشکده در راستای اهداف علم سنجی دانشگاه.
- اصلاح و بارگذاری اطلاعات روزآمد در وب پیج کتابخانه شامل: اخبار، لیست کتب جدید خریداری شده و منابع دیداری شنیداری، منابع آزمون تحصیلات تکمیلی رشته های آموزشی دانشکده، امانت بین کتابخانه ای، راهنما و فرم درخواست خرید منابع اطلاعاتی، فرم درخواست اعتبار سنجی مجلات، تقویم آموزشی کتابخانه، سامانه علم سنجی، کتب منتشر شده دانشگاه، ...).
- فهرست نویسی و ورود اطلاعات ۱۷۷ منبع فارسی و انگلیسی در کتابخانه دانشکده و ارسال ۲۲۳ منبع جهت فهرست نویسی به کتابخانه مویدالاطبا با توجه به مصوبه جدید.
- بررسی فایل پایان نامه ها از نظر مطابقت با شیوه نامه نگارش(۲۱ مورد)
- ثبت و بارگذاری ۴۷ عنوان پایان نامه در نرم افزار در کتابخانه دانشکده و ثبت و نمایه سازی و ارسال ۲۳ عنوان پایان نامه و ۲۹ عنوان طرح به کتابخانه موید الاطبا جهت بارگذاری و ورود اطلاعات در نرم افزار طبق مصوبه جدید .
- ارتقاء کتابخانه دیجیتال (ساماندهی و روز آمد سازی فایلهای موجود در رایانه ها، اضافه کردن ۲ دستگاه رایانه )
- بررسی مشکلات نرم افزار کتابخانه و تبادل نظر با سایر کتابخانه ها و انتقال به پشتیبانان نرم افزار، بررسی شرایط رزرو و امانت، شماره های ثبت حذف شده از نرم افزار، گروه های امانت و نحوه دسترسی آنها به پایان نامه ها و کتابهای الکترونیک موجود در نرم افزار،
- اصلاح و ویرایش آیین نامه ها، شیوه نامه ها، فلو چارت ها و راهنما های کتابخانه
- آماده سازی منابع
- تلاش در جهت اطلاع رسانی منابع کتابخانه از طرق مختلف تلفنی، نمایش، ایمیل، نامه و گزارش، درج در وب پیج کتابخانه به کاربران
- نیازسنجی تهیه منابع کتابخانه از طریق بررسی طرح درس ها، منابع بوردهای تخصصی، موجودی در نرم افزار و درخواست کاربران.
- برگزاری جلسات کارگروه فن آوری اطلاعات برای طرح در شورای سیاستگزاری (بررسی مشکلات نرم افزار کتابخانه، شرایط تمدید و رزرو، عضویت و تسویه حساب) (۳ جلسه)
- شرکت فعال در جلسات شورای سیاستگذاری کتابخانه های دانشگاه و شورای پژوهشی دانشکده، کارگروه تامین بودجه و منابع، کارگروه رفع مشکلات نرم افزار کتابخانه.
- شرکت کتابداران در کارگاه های آموزشی مرتبط با فعالیت های کتابخانه (۵ عنوان کارگاه)
- شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و تهیه منابع مورد نیاز
- ثبت حدود ۴۰ مجله اهدایی در بخش نشریات.
- تهیه گزارش های مربوط به خرید منابع کتابخانه، میزان کارکرد مدارک و اعضا، پروفایلهای علمی اعضای هیات علمی دانشکده، وضعیت تولیدات علمی اعضای دانشکده و ...
- انجام امور روتین کتابخانه شامل ثبت منابع، رف خوانی، جستجو و بازیابی منابع و راهنمایی کاربران، حفظ چیدمان منابع بر اساس رده کنگره و NLM، پی گیری رفع اشکالات رایانه های موجود در کتابخانه، انجام مکاتبات اداری ، تنظیم اسناد مالی، تهیه نسخه پشتیبان منابع الکترونیک، انتقال منابع وجینی و اهدایی بدون استفاده در مجموعه کتابخانه به میز رایگان.